Інстаграм-сторінка - це вітрина майстра. А від того, як ви себе позиціонуєте та проявляєте в соцмережах, напряму залежить ваш дохід та ваше сприйняття як майстра.
І саме для цього варто постійно працювати над своїм особистим брендом.
Тому розгляньмо, що таке особистий бренд і для чого він взагалі потрібен.
Особистий бренд - це публічний образ людини, побудований на певних цінностях, принципах та експертних навичках, які демонструються з метою просування свого бізнесу, себе як спеціаліста чи продуктів та послуг інших компаній або своїх.
Особистий - це те, що ви транслюєте як особистість, тобто ви як людина.
Бренд - система цінностей, які ви транслюєте.
З чого складається особистий бренд?
- позиціонування (навики, таланти);
- персональні цінності та якості;
- поведінка, оточення;
- зовнішність, імідж;
- результати;
- самопрезентація;
- концепція блогу.
Навіщо бьюті майстру розвивати свій особистий бренд?
Уявімо ситуацію: ви майстер з досвідом роботи 2-3 роки, орендуєте приміщення під студію та маєте певну базу клієнтів. Але це не кінцева ваша мета і ви хочете збільшити свій прибуток та розширити бізнес. Одним з дієвих та найбільш дешевих інструментів буде розвиток особистого блогу. Завдяки розвитку ОБ та активному веденню інстаграму можна збільшити аудиторію та кількість клієнтів, а звідси й збільшення прибутку. Адже коли люди довіряють - вони рекомендують, купляють, люблять.
Тому інстаграм - ідеальна платформа для розвитку особистого бренду. Ваше головне завдання - перенести свою особистість з офлайну в онлайн. Ваші думки, ваші слова, ваше обличчя в офлайні = контент в онлайні.
Найбільша помилка в роботі з особистим брендом - порівнювати себе з блогерами й думати, що робота з блогом - це трансляція “особистого життя”. Тому варто запам’ятати, що контент в рамках особистого бренду включає трансляцію особистості тільки з тих тем, які будуть допомагати вам розкривати свою особистість. Тобто лише вам вирішувати, чим саме ви будете ділитись у блозі крім роботи (особисте, розваги, відпочинок тощо)
За те, яку позицію у веденні блогу ви обираєте відповідає позиціонування. Розберімо це далі.
Позиціонування потрібне для того, щоб:
- виділятись з-поміж інших майстрів (наприклад, всі майстри роблять графічні брови, а ви робите натуральні. Тобто акцентуєте увагу на цьому).
- дешевше просуватись (коли ви знаєте своє позиціонування, то вам простіше рекламувати послуги, простіше робити контент, реклама матиме кращий ефект, через чітке розуміння вашої мети)
- про вас швидше дізналися (правильне позиціонування у блозі принесе нових клієнтів та нові знайомства)
Питання які розкриває позиціонування: хто ви у блозі/ваша місія у блозі/фундамент блогу.
Як почати вести блог та розказувати про себе?
- Визначте свою цільову аудиторію. Що це за люди, які вони мають інтереси, потреби, вікову категорію, стать, рівень освіти, рівень доходу. Розуміння і знання своєї аудиторії допоможе налаштувати свій контент під їхні потреби.
- Розкрийте свою унікальність. Це може бути ваша унікальна манера говорити, можуть бути ваші цікаві жести на відео, ваш стиль подачі робіт у фото чи відео.
- Визначте головну тематику блогу. Якщо ви б’юті-майстер, то ви можете в блозі ділитись з підписниками та клієнтами різними порадами щодо вашої ніші. Можете показувати новинки, які з’являються на б’юті-ринку. Транслюйте своє життя на роботі та поза нею (адже багатьом клієнтам також цікаві ви як особистість, а не лише як майстер)
- Створіть імідж і бренд. Завдяки цьому ви зможете через свій стиль та подачу відобразити свої цінності. Тобто це може бути і візуальна ідентичність (візуал сторінки, сторіс), і ваш голос, тон подачі інформації.
- Підкресліть свої переваги. Дайте собі відповідь, чому клієнти мають обрати саме вас? Чим ви кращі за інших майстрів? Які проблеми ви можете вирішити?
- Покажіть свою значущість. Проявляйте у блозі свою турботу про клієнтів, показуйте наскільки ви їх цінуєте та яку користь ним приносите. Згодом клієнти самі до вас йтимуть, адже крім гарних результатів після процедури, ви ще й надаєте чудовий сервіс та після відвідування салону завжди лишається приємний післясмак. Пам’ятайте: люди завжди йдуть до людей!
- Регулярно публікуйте дописи та сторіс. Важливо підтримувати активність на сторінці і показувати новий контент регулярно. Це допомагає утримувати інтерес вашої аудиторії до вас як до професіонала, так і до людини.
- Залучайте свою аудиторію до дій та діалогів. Взаємодійте з підписниками через коментарі, опитування в Stories, прямі ефіри. Питайте їхню думку, діліться корисною інформацією.
- Будьте автентичними та щирими. Бути собою – один із ключових факторів успіху. Люди цінують щирих і справжніх блогерів, до яких можуть відчувати довіру. Не намагайтесь бути кимось іншим, не бійтесь показувати себе такими, якими ви є і не грайте вигадану роль. Не зациклюйтесь на тому, що у вашому житті все не так ідеально, як в пінтересті. Показуйте людям справжню картинку, адже це те, що дійсно цінуватимуть.
- Просувайте себе. Якщо ви почнете відчувати, що хочете залучити ще більше підписників - використовуйте платну рекламу в Instagram. Також не забувайте про хештеги та геотеги, які допоможуть вам бути знайденими.
Дотримуючись цих рекомендацій, ви зможете заявити про себе і залучити активну та лояльну аудиторію.
Запам’ятайте - ніхто не скаже, що ви класний майстер, поки ви самі це не зробите!